AHSF konkurrencen 2017

Traditionen tro blev årets konkurrence i AHSF afholdt den første søndag i juli. En stor tak for opbakningen fra alle fremmødte og vores sponsorer, samt Kirsten og Jørgen Handberg der alle var med til at danne rammen om en god dag.

Resultaterne ar årets konkurrence i AHSF,

1. Lauge Havørred 49 cm. Vinder af juniorpokalen
  2.  Flemming Havørred 42,8 cm.
  3.  Mathias Skalle 29,5 cm.
  4.  Sebastian Skalle 20,5 cm.
  5.  Oliver Skalle 19,5 cm.
  6.  Jonas Skalle 18 cm.
  7.  Noah Skalle 17 cm.
  8.  Alexander Skalle 16 cm.
  9.  Daniel Skalle 15 cm.
  10.  Victor Skalle 14,5 cm.
  11.  My Skalle 14 cm.
  12.  Amalie Signalkrebs 12 cm.
  13.  Freja Signalkrebs 12 cm.

Fiske og lodsejerfest med Sdr. Resen 2017

Aulum: Jens Hvam Tlf: 2180 8687

Resen Jan Sbejbjerg Tlf: 4090 3949

En fantastisk dag ved åen, af Leif Nielsen

Søndag d.17-7-16 kørte Lars og jeg til Karup Å, hvor vi fiskede om formiddagen med flue nedstrøms broen, men der skete intet udover vi faldt i snak med Bruno der kom ned fra sommerhuset. Vi snakkede lidt om fiskeri med wobler, spinner og blink og fik et par tips om fordele og ulemper når der drev lidt grøde og selvfølgelig om Michaels store havørred. Vi kørte derefter hjem og aftalte at prøve igen dagen efter.

Vi kørte til nr. 44, hvor jeg startede oppe ved spangen og Lars midt på stykket. Jeg satte en kobberfarvet 28g pool blink på. Da jeg nåede ca. hvor Lars startede kom hugget idet blinket var inde ved egen bred og helt oppe i overfladen, jeg så at havørreden kom og tog blinket og den strøg midt ud i åen hvor den tog et voldsomt spring, jeg kunne se det var en god fisk så jeg råbte efter Lars der var kommet forbi Røjbæk. I mellem tiden tog den endnu et voldsomt spring, derefter et udløb opstrøms. Jeg fik den vendt da Lars kom ned til mig, vi gik nedstrøms med den hvor den tog nogle små udløb. Lige inden indgangen til Røjbæk viste den lidt træthed så jeg besluttede at nu skulle den landes, jeg fik den ind til bredden hvor Lars satte gaffen perfekt i den og trukket på land. Jeg fik gokket fisken og da jeg skulle afkroge den opdagede jeg at modhager på krogen var klemt ind (havde brugt blinket i Store Åen) Jeg målte den til 85 cm, og da vi ingen vægt havde med måtte det vente til vi kom hjem. Lars ville gerne fiske lidt mere så jeg gik op til bilen med fisken, men da jeg kom ned igen blev krogen dog skiftet ud .Vi fiskede en lille times tid endnu men der skete ikke mere, så vi kørte hjem for at fejre fangsten og få den vejet. Vægten stoppede på 8,3 kg. Det skulle lige skylles ned med et par Karup Å whisky og lidt rom, det var jo trods alt sommerferie.

20160718_09533720160718_095617

Oprensning af gydebanker

Hjælp os!

Gydetiden nærmer sig,og gydebankerne,der gennem årene er blevet anlagt i Haderis å systemet,

Trænger til et eftersyn.

Derfor,når fiskesæsonen er slut,vil vi gennemgrave de mest tiltrængte.

Så har du lyst ,mødes vi,lørd.d.5-11-16.  Kl.9.00.

Holstebrovej Hagebro 296 (Det røde sommerhus bag Ole købmand)

Medbring gravegreb og Waders/skridtstøvler.

Giv et ring eller mail til:

Bruno.(23231261) bbbroberg@mail.dk

Carl.(20100990) jknudsen@post12.tele.dk

Vi ses.

Kæmpe havørred 11,7 kg fanget af Michael Broberg

Vores medlem Michael Broberg landede denne imponerende fangst på foreningens vand.
Havørred 92 cm og 11,7 kg. Læs Michaels beretning her under billedet!

Michael_Broberg_11.7kg

En mandag i august sidste år, troede jeg var den bedste mandag i laaang tid.
Men mandag d 11/7 i år, var og er muligvis langt ud i fremtiden,bare den bedste.
Jeg havde den store adrenalin pumpende oplevelse, på ahsf’ vand, at kroge, fighte og gaffe og pt ? min pr ?, en havørred han på 11,7kg og kun 92 cm.
En absolut brølestærk modstander som ikke på noget som helst tidspunkt under fighten havde tænkt sig at lade mig få kontrollen uden kamp til stregen.
Der skulle konstant tænkes hurtigt og handles bestemt.
Fighten tog 10-15 min og da jeg på et tidspunkt konstaterede at wobleren som tidligere sad dybt i gabet på fisken, havde rykket sig 2 cm ? bestemte jeg mig for at nu måtte bæstet gaffes, basta.
Jeg havde den ved bredden ad 2 gange, fisken var absolut ikke klar til hverken grill eller rygeovn.
Da den på et tidspunkt kæntrede en anelse, satte jeg resolut gaffen i den, her kommer så det øjeblik som flere sikkert har prøvet, nemlig at sekundet fra vand til land, kører i slow-motion. Jeg trækker fisken bag om min krop samtidig med at jeg drejer på foden og idet fisken rammer græsset står jeg med gafhåndtaget adskilt fra resten af gaffen.
Hvor heldig må man være?
Den gaf har fulgt mig siden jeg var 12 år og dette her kunne være sket et sekund tidligere……og så havde det været en helt anden mandag.
Men mandag var det og den lange tungtlastede vej tilbage til bilen var en dans på skyer.
Tak til Jens for billeder og kontrolvejning og Bruno ( fiskehvisker, fætter højben ) for jubelråb og fælles glæde for flotte fisk og karup ådal.

Michael Broberg

Resultat af AHSF konkurrencen 2016

Bestyrelsen vil gerne sige tak til alle de fremmødte der valgte at bakke op om årets forenings konkurrence i AHSF. I alt valgte 53 voksne og 13 børn at trodse det omskiftelige vejr, der både bød på masser af regn og sol ind imellem.

Dagens resultater:
1. plads og dermed vinder af en 10 fods 8# guideline fluestang med hjul og line fra Korsholm, blev Erik Døssing med en Havørred på 82cm og 6,8kg.

2. plads og samtidig vinder af junior Pokalen samt en Bruce & Walker 12″ 7-8# stang sponseret af vores tyske medlem Ralf Kanstorf, blev Mikkel Rosenby med en Laks på 70cm og 3,5kg.

3. plads John Andreasen, havørred på 51,5cm.
4. plads Flemming Olesen, havørred på 51cm.
5. plads Ole B, havørred 43cm.
6. plads Einer Olesen, havørred 42,5cm.
7. Johnny Olesen, havørred 40cm.
8. plads Lauge Kokholm, 2 skaller 19 & 16cm.
9. plads Oliver Handbjerg, 5 skaller 18 & 14 & 14 & 12 & 10cm.
10. plads Alexander Handbjerg, 4 skaller 17,5 & 15 & 12 &11cm.
11. plads Sebastian Handbjerg, 4 skaller 17 & 14,5 & 15,5 & 9,5cm.
12. plads Mathias Handbjerg, 5 skaller 16 & 14 & 14 & 12 & 10cm.
13. plads Daniel Handbjerg, 1 skalle 14,5cm.
14. plads Victor Handbjerg, 1 skalle 14cm.
15. plads Rune Schudel 1 skalle 14cm.
16. plads Amalie Rosenby, 1 Signalkrebs 13,5cm.

En stor tak til alle vores øvrige sponsore!
Seatrout, Herning:

IMG_2905 IMG_2922

Velkommen til “predator-dage” i JAFI fredag den 29. og lørdag den 30. april

JAFI-Morsø-Lystfisker_predatordage

Vi glæder os til at byde velkommen til en inspirerende fiskeweekend hvor vi får besøg af leverandører fra vores førende mærker – og så er butikken fyldt op med super gode tilbud. Du kan oveniløbet være med i kurrence om at vinde et Shimano Stella spinnehjul, eller en fiskerejse til en værdi af 14.000.

Læs mere om arrangementet i vores folder – du finder den hér:

Kig ind og få en snak med eksperterne bag grejet, få tips og tricks, og mangler du nyt grej er det oplagt denne weekend at kigge nærmere det, da vi de to dage kører MINUS 20% på hele fiskeafdelingen.

På glædeligt gensyn til en weekend i fiskeriets tegn !

AHSF premiere 2016

Så nærmer vi os den 1. marts, og fiskesæsonen langs AHSF’ fine fiskevand kan atter begynde.

Der er traditionen tro indvejning af dagens fangster på Hagebro Kro fra kl. 16:30, efterfulgt af kåring af dagens flotteste fisk. Der serveres gule ærter på kroen fra kl. 18:00, tilmelding ikke nødvendigt.

Vi kan ikke spå om vejret, men skulle det blive køligt som på billedet, er det nok ikke ringe med kroens gule ærter uanset

Så hav en god premiere dag ved foreningens vande, og selvfølgelig “Knæk og Bræk”

AHSF

Winter

Månedens flue marts 2016

Månedens flue marts 2016.

DSC01789 (3)

”M16”.

Sæson starten ved Karup å er lige rundt om hjørnet. I år ligger AHSF ud med at ”være med på beatet” og lancerer således ”M16” til fluegalleriet, som månedens flue i marts, og dermed vores forslag til ”et farligt våben” til åens tidlige fisk. Mønstret henter ikke overraskende masser af inspiration fra de amerikanske ”Intruder flies”, som i stigende grad bliver populære langs de danske vandløb. Og det er der god grund til.

Materialerne i de sektionsopbyggede fluer har et fantastisk liv i vandet, og strømmen kan rigtig sætte gang i hackler og gummibenene på fluen. Ved at anvende teknikken benævnt ”Composit Loop” ved opbygningen af dubbingløkken, får man en solid krave på fluen som holder fluens profil bedre i vandet. Jeg kan anbefale at søge teknikken på Youtube, skulle man være interesseret.

Skrappe farver har altid været godt tidligt på året, men man kan selvfølgeligt nedtone størrelse og variere farverne på fluen efter behov (Jeg har selv i mange år haft godt held med denne fluetype i sensommeren/tidlig efterår, i små størrelser og mere neutrale farver). Fisk fluen dybt her tidligt på året, og højere i vandet som foråret folder sig ud i ådalen.

Bindebeskrivelse: Tråd: hvid Bennechi 12/0. Rør: 2” 3 mm orange Propellerfly. Butt: UV Ice Dub orange. Butt hackle: Henback grizzly orange med et par orange barred gummiben på hver side. Krop: Flatbraid sølv 4 mm bagerst, hvid Polar Dub forrest, børstet godt ud. Rootbeer Palmerchenille over hvid dubbing som Palmerhackle. Fronthackle: Hvid Polar Dub, hvid polarræv og pearl flashabou spundet i composit loop, og herefter børstet godt ud. Topping: 2 Sandfarvede grizzly hackler skråt bagover composit loopet, og igen et sæt orange barred gummiben på hver side. Herefter Ringneck Rump hackle orange og endnu et Henback grizzly orange hackle. Cone: 3 mm Futurefly orange.

Knæk og bræk.

AHSF.

“Breaking News”: AHSF teaser film.

Vi starter år 2016 med en lille fin teaser film for vores skønne forening, og det fantastiske havørredfiskeri i Karup å som man som medlem af AHSF kan opleve.

Så klik på linket og tag med på en lille rejse til “Sommerdrømme”.

Og del gerne……der er ingen venteliste i AHSF, og foreningen optager gerne nye medlemmer til sæsonen 2016 :)

YouTube-forhåndsvisningsbillede
« Older posts

© 2017

Theme by Anders NorenUp ↑

EnglishGerman Web Design MymensinghPremium WordPress ThemesWeb Development

Generalforsamling

24. november 201524. november 2015
Vi glæder os til at se jer i Haderup Kultur og Idrætscenter til generalforsamling. onsdag den 2. december 2015 kl. 19:30 Vel mødt, bestyrelsen.

Klubaften

3. oktober 20153. oktober 2015

Som noget nyt starter foreningen nu op med at afholde klubaften hver uge fra november.

Her vil der være mulighed for grej tilvikling, fluebinding og kniv fremstilling mm.

Se mere her.

Månedens flue oktober

27. september 201527. september 2015
OLYMPUS DIGITAL CAMERA ”Autumn Rubberleg Zonker” Til AHSF sæsonafslutning 2015 er det en flue af zonkertypen, der er månedens fluevalg. Zonkerfluer er i disse år meget populære i vandløbene, og de er således blevet et standard indslag i de fleste å fiskeres flueæske. I denne version er der anvendt en kanin skind strimmel, og kombineret med lidt frække gummiben får man en flue der virkelig ser fræk og levende ud i vandet. Se mere her.

Fiskedag ved Storå

5. september 20155. september 2015
Fiskedag ved Storå. Så er det i morgen søndag d.6.sept. der er fiskedag og rundvisning ved AHSF fiskevand ved Storåen. Vi mødes ved Brohus,Hallundbækvej Aulum, kl. 8.00-9.00 hvor der vil blive orienteret om fiskeriet i Storå. Herefter ser vi på pladserne og fisker. Der er i øjeblikket en rigtig god vandstand så chancen for at fange laks og havørred er rigtig god. Ikke medlemmer er hjertelig velkomne. Vi forventer at afslutte kl. 16.00.

Månedens flue september

27. august 201527. august 2015
Månedens flue i september er Hagebro variant. Se mønstret her. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Status AHSF konkurrencen 2015

23. juli 201523. juli 2015

Bestandsanalyse i storå systemet

22. juni 201522. juni 2015
Bestandsanalyse i storå systemet fra 3 august til11 september. Hjælpere søges i hverdagene og tilmelding sker ved John Balleby tlf 61703658. Der er lagt meget gydegrus ud siden sidste bestandsanalyse i 2006. Og derfor bliver det et meget spændende arbejde at følge. Så har du mulighed for at bruge en dag eller to vil du få nogle gode oplevelser. Mvh Martin Løntoft

Kend dit fiskevand

10. maj 201510. maj 2015
Til nye medlemmer. Vi gentager succesen fra 2014 og afholder igen  "Kend dit fiskevand". Søndag d.7.juni kl.9.00 Vormstrupvej 15, Haderup, hvor vi starter med en kop kaffe og rundstykker. Tilmelding til Jens Hvam Tlf. 97452652/21808687 senest 1.juni. M.v.h.Bestyrelsen.

Succesen, 2 fluer med et smæk!

26. marts 201526. marts 2015
Vi gentager succesen fra sidste år, så nu skal du se, hvad vi kan tilbyde dig i det smukke Midt- og Vestjyske landskab Er du til store havørreder, blanke laks, superflotte bækørreder, fine stallinger eller grumme gedder, så er du nødt til at læse videre. Et unikt samarbejde mellem de to hæderkronede lystfiskerforeninger, Aulum-Haderup Sportsfiskerforening og Herning Sportsfiskerforening, giver dig nu, for andet år i træk, mulighed for at fiske på nogle af de bedste strækninger i Skjern å, Karup å, Haderis å, Fjederholt å samt i Storåen og Rind å samt Sunds sø. I alt over 100 km fiskevand for kun 1800 kr. om året! Vi, HSF og A-HSF er meget stolte af, at kunne tilbyde lystfiskere fra alle egne af landet, ja fra hele verden, mulighed for at blive medlem af de to foreninger til en reduceret pris. Det betyder, at når du melder dig ind i en af foreningerne, eller måske allerede er medlem af en af vore foreninger, ja så kan du melde dig ind i den anden forening til halv pris af kontingentet! Og sagt med andre ord, så kan du blive medlem af begge disse eksklusive foreninger for 1800 lyngdollars, og så er et æ engang swot! Her er hvad du får for sølle 1800 kr.: For havørredfiskeren, som gerne vil fiske Karup å, og fange tunge og blanke havørreder på de legendariske fiskepladser, kan vi f. eks. nævne strækninger som Sdr. Resen, Koldkur/ Wormstrup, Hagebro, Dueholm, Ålykke, Hessellund, Hyttestykket nedstrøms Karup by, Høgild bro og Karup lilleå. I Haderis å, som løber ud i Karup å ved Hagebro, får du mulighed for at fiske de allerbedste strækninger, hvor der hvert år også fanges store og flotte havørreder. For dig som vil prøve lykken efter blanke laks, får I mulighederne i Skjern å ved Sdr. Felding, Skarrild, Øvig, og Hesselvig samt i Vorgod å ved bl.a. Troldhede, Gåsdal og Nr. Vium. I Storåen er der mulighed for laksefangst ved Hodsager, Hallund og Brohus. I Skjern å, Vorgod å samt i Storåen er der også muligheder for at fange havørreder. Er du mere til fiskeri med lettere grejer, f. eks. tørflue, nymfer eller letspin, ja så er der ypperlige muligheder i Fjederholt å, Rind å, Vorgod å, Karstoft å samt i Haderis. I disse fine mindre vandløb er der flotte bækørreder, og i Fjederholt å og Rind å er der fine stallinger, som kan lade sig lokke af små tørfluer eller nymfer. Er du til store gedder og aborrer samt fiskeri efter karper, suder med mere, er Sunds sø er en perle i vores område. Her kan egen foreningsbåd reserveres ganske gratis. Laks 15 kg

Se her hvad du får med i prisen

For medlemskab af begge foreninger får du, foruden fiskeriet, også mulighed for at benytte vore medlemstilbud om bl.a. foreningsaftner med fluebinding, foredrag, stor og aktiv oldboys klub for efterlønnere og pensionister, seminarer, ”kend dit vand” ture, junioklub med klubaftner og fællesture med masse af råhygge, hvor det sociale er i højsædet og et godt grin aldrig er af vejen. Hvis lysten, din tid og helbredet er til det, får du som medlem også mulighed for at gøre en forskel, styrke foreningsånden og indgå i de aktiviteter som foregår. F. eks. vandløbsvedligeholdelse eller bidrage ved udsætninger, udlægning af gydegrus og meget mere. Du får muligheden for de store naturoplevelser blandt engkapelejer, plettet gøgeurt, lyngris, gul iris, isfugle og fiskeørne, duften af pors, flagermusenes flaksen i skumringen og tuden fra hornugler, oddere, kronvildt, råvildt samt rævens gjæffen i eng og skov. Og vi har masser af plads, så er du bare lidt opsøgende, kan du fiske helt for dig selv. Måske møder du din nye fiskemakker og knytter nye venskaber. Håber vi ses derude i den skønne jyske natur. Du kan få meget mere information ved at gå ind på vore hjemmesider www.herning-sportsfiskerforening.dk og www.ahsf.dk. Havørred 8.8 kg

Nye kort over fiskevandet

4. marts 20154. marts 2015
Så er hjemmesiden opdateret med google kort over foreningens fiskevand. Du finder kortene her.